Kul rubrik va? Den är dock sann. Den kunde egentligen kanske vara ”Så ändrade jag Facebooks Open Graph taggar och fick 800 besökare från Facebook under en kväll till ett blogginlägg på tre bokstäver”. Men den var lite för lång. Så här gick det till:
KommenteraFacebook tips - Growth Marketing
Facebook får alltid mycket uppmärksamhet i medier, så också på denna blogg. Facebook ändrar sina regler för jämnan, de uppfinner nya funktioner, bråkar med annonsörer, retar upp användare, men trollbinder samtidigt över hälften av befolkningen, som aldrig skulle låta det gå en vecka utan att logga in. Här skall jag ge lite tips och tricks som kan vara bra att veta för att kunna använda Facebook fullt ut.
Höjer en egen URL-shortener click-through-raten från Sociala medier?
När man postar saker på sociala medier så är det bra att först UTM-tagga dom med Googles url-buider för att kunna särskilja olika länkar från varann i Google Analytics sedan. Men det finns en del problem med detta.
KommenteraDriva trafik Offline från Facebook, och samtidigt få hundratals inlänkar? [Video]
Jag brukar jobba med att driva trafik till webbsidor, främst från Google och Facebook. Jag har ibland fått frågan om vi på Genero vet hur man kan driva trafik också offline, dvs till riktiga offline-butiker. Det är lite knepigare, men det går. Här är ett exempel.
KommenteraVad kan man göra med IFTTT (IF This Then That)?
Har ni kollat in tjänsten IFTTT (IF This Then That)? IFTTT är en webbtjänst som du kan använda för att automatisera olika saker på internet och i sociala medier, helt utan att behöva kunna koda. Jag har hittat ett par nästan vettiga grejer att använda IFTTT till, och skall här presentera några.
KommenteraEn lyckad Facebook-kampanj, case MUSCH julglädje
Jag tycker att det är dags att dela med mig lite av vad vi gjort på Genero den senaste tiden. Jag tänkte presentera en rätt så lyckad Facebook-kampanj som vi gjorde åt MUSH (ett företag som tillverkar hundmat). Du ser bäst resultaten av kampanjen genom att kolla följande case-video:
Kommentera