En term som börjat synas mer och mer i den senaste tidens internetmarknadsföringsbuzz är ordet Growth Hacking. Har du inte hört om det tidigare så kommer du definitivt att höra om det under 2015, och det kan vara lika bra att veta ungefär vad det betyder redan innan alla börjar prata om det. Så här […]
KommenteraSocial media - Tips, tricks och kampanjer
Hatar ni inte också ordet social media? Ingen vet riktigt vad sociala medier innehåller för kanaler, alla säger att det är gratis, men hyr man en Social media konsult så kommer man ändå att få en saftig faktura utan att man egentligen sett någon försäljningsökning. Jag vill inte se det så. Jag vill alltid använda sociala medier till något som ger mervärde i form av ökad försäljning eller bättre placeringar i Google. Social media använt på rätt sätt kan vara en kanon för din försäljning, och kan även ge en rejäl ökning av din organiska söktrafik. Här i denna kategori skapar vi lite på ytan på allt man kan göra med Sociala medier. Vill ni ha hjälp med Social media kampanjer så hjälper jag gärna till via Genero!
Top 10 mest trafikdrivande inlägg 2014
Många har redan summerat SEO-året 2014 så det skall jag inte göra. Däremot så skall jag plocka fram de texter som under året fått mest trafik. Vi kanske hittar något mönster i vad som gett trafik och inte?
KommenteraTop 10 gratis WordPress plugin
Jag planerar, gör, upprätthåller eller administrerar en hel del WordPress sidor och har därmed fått en rätt bra bild av vad jag vill ha av mina installationer och vilka plugin som tillfredsställer dessa behov. Här kommer nu en lista över gratisplugin jag gillar, som jag mer eller mindre har med i varje installation.
KommenteraSå här fick jag 800 besökare från Facebook till ett blogginlägg på tre bokstäver
Kul rubrik va? Den är dock sann. Den kunde egentligen kanske vara ”Så ändrade jag Facebooks Open Graph taggar och fick 800 besökare från Facebook under en kväll till ett blogginlägg på tre bokstäver”. Men den var lite för lång. Så här gick det till:
KommenteraHöjer en egen URL-shortener click-through-raten från Sociala medier?
När man postar saker på sociala medier så är det bra att först UTM-tagga dom med Googles url-buider för att kunna särskilja olika länkar från varann i Google Analytics sedan. Men det finns en del problem med detta.
KommenteraDriva trafik Offline från Facebook, och samtidigt få hundratals inlänkar? [Video]
Jag brukar jobba med att driva trafik till webbsidor, främst från Google och Facebook. Jag har ibland fått frågan om vi på Genero vet hur man kan driva trafik också offline, dvs till riktiga offline-butiker. Det är lite knepigare, men det går. Här är ett exempel.
KommenteraStöd vårt Movember-team!
November är här, och då är det ju dags att köra lite Movember igen. Jag har absolut ingen hårväxt i ansiktet, så jag kan inte stoltsera med nån mustasch, ser mer ut som en moppepojke. Men man kan ju alltid vara med och samla in pengar, de går ju till ett gott ändamål.
KommenteraVad kan man göra med IFTTT (IF This Then That)?
Har ni kollat in tjänsten IFTTT (IF This Then That)? IFTTT är en webbtjänst som du kan använda för att automatisera olika saker på internet och i sociala medier, helt utan att behöva kunna koda. Jag har hittat ett par nästan vettiga grejer att använda IFTTT till, och skall här presentera några.
KommenteraEn bergvärme infographic
Det görs inte många infographics för ”industri-branscher”, och jag vet inte heller om det behövs i sådana nischer där det inte är vanligt med bloggare. Så jag har inte satt särskilt stort fokus på att göra infographics där. Men här på denna bergvärmesida så testar vi ändå, det var bara att ta en sida ur […]
KommenteraEn lyckad Facebook-kampanj, case MUSCH julglädje
Jag tycker att det är dags att dela med mig lite av vad vi gjort på Genero den senaste tiden. Jag tänkte presentera en rätt så lyckad Facebook-kampanj som vi gjorde åt MUSH (ett företag som tillverkar hundmat). Du ser bäst resultaten av kampanjen genom att kolla följande case-video:
Kommentera