Det görs inte många infographics för ”industri-branscher”, och jag vet inte heller om det behövs i sådana nischer där det inte är vanligt med bloggare. Så jag har inte satt särskilt stort fokus på att göra infographics där. Men här på denna bergvärmesida så testar vi ändå, det var bara att ta en sida ur […]
KommenteraReklam - Growth Marketing
Reklam är egentligen rätt onödigt enligt mig. I alla fall i dess ”gamla” form som går ut på att pusha nånting till en stor målgrupp genom t.ex TV eller print. Rätt utfört, så att det stöder online, har ett mål, och görs mätbar kan det dock fungera, i alla fall för att boosta kampanjer. Dock så finns det för de flesta, mer kostnadseffektiva sätt än att använda traditionell reklam.
Öppet brev till ÖT och Vasabladet angående inloggning
Jag såg idag i en nyhet (länk borttagen, nyheten avpublicerad) att ni tänker införa inloggning för att läsa era nyheter på webben. Okej, tänkte jag, nu får ni ju lite mer betalt för era webbnyheter, men ni tappar en hel del besökare. De ökade inkomsterna för inloggningen kanske gör att det ändå är värt det. Sen […]
Kommentera11 exempel på printreklamer från 1920-talet. Har något förändrats egentligen?
Jag hittade den Finlandssvenska boken Lantbrukskalender (utgiven av ”Svenska lantbrukssällskapens i Finland förbund”) från 1928 hos min mormor. I den fanns en hel del printreklam och annonser som var rätt så intressanta.
Kommentera