Retention rate

Retention rate är procenten av användare eller kunder som fortsätter använda din produkt eller tjänst under en given tidsperiod. Hur företag bestämmer retention rate beror till stor del på vilken typ av verksamhet de har. Ett exempel är att man kollar hur många procent av nya kunder som ännu är kvar som kund efter 6 eller 12 månader.

Motsatsen till retention är churn.

Internetmarknadsföring & SEO

Jag jobbar med SEO och web-tactics på Genero, en byrå fokuserad på tillväxtmarknadsföring i Finland, Sverige och globalt. Bloggen handlar mest om internetmarknadsföring, med insikt både från byråvärlden där man jobbar med kunder, men också från jobb med sökmotoroptimering och internetmarknadsföring inom affiliate och direktmarknadsföringsvärlden. När jag inte sökmotoroptimerar så jobbar jag med WordPress, seglar eller kitesurfar. Välkommen!
sökmotoroptimering ordlista

Nyhet: Jag förklarar svåra begrepp inom webb och marknadsföring. Först ut är SEO-ordlistan!

wincher