CTA – Call To Action

CTA (Call-To-Action) är en uppmaning till en användare att göra en viss handling, vanligtvis att klicka på en knapp eller länk. CTAs används ofta i online marknadsföring för att uppmuntra målgruppen att ta ett specifikt steg, till exempel att köpa en produkt, prenumerera på en nyhetsbrev, ladda ner en app eller fylla i en kontaktformulär.

CTAs är viktiga för att leda användaren genom en försäljningsprocess och få dem att slutföra en önskad handling. De kan finnas på olika ställen på en webbplats, inklusive landningssidor, produktsidor och blogginlägg. Det är viktigt att göra CTAs tydliga och attraktiva för användaren, och att placera dem på strategiska ställen på webbplatsen för att öka sannolikheten för att användaren klickar på dem.

Internetmarknadsföring & SEO

Jag jobbar med SEO och web-tactics på Genero, en byrå fokuserad på tillväxtmarknadsföring i Finland, Sverige och globalt. Bloggen handlar mest om internetmarknadsföring, med insikt både från byråvärlden där man jobbar med kunder, men också från jobb med sökmotoroptimering och internetmarknadsföring inom affiliate och direktmarknadsföringsvärlden. När jag inte sökmotoroptimerar så jobbar jag med WordPress, seglar eller kitesurfar. Välkommen!
sökmotoroptimering ordlista

Nyhet: Jag förklarar svåra begrepp inom webb och marknadsföring. Först ut är SEO-ordlistan!

wincher