Content marketing: Många tips för att lyckas med innehållsmarknadsföring!

Content marketing, eller på svenska ”Innehållsmarknadsföring” är, enligt wikipedia att ”med en smart strategi och redaktionell ton skapa ett kommunikationsinnehåll som attraherar målgruppen”. På senare tid har Content marketing blivit ett buzzword som alla marknadsförings- och reklambyråer vill använda. Själv har jag mer eller mindre hållit på med det sedan 2009, eller egentligen mycket längre, utan att riktigt ha ett namn för det innan det började hypas. I varje fall, Content Marketing kan vara otroligt lönsamt och givande, eller så kan det vara helt bortkastade pengar. Det beror bara på målet, utförandet och spridningen. I kategorin ”Content marketing” får ni läsa om min syn på och erfarenheter av innehållsmarknadsföring.

Superenkelt verktyg för B2B Analytics: Leadfeeder

Superenkelt verktyg för B2B Analytics: Leadfeeder

20.12.2015

B2B analytics är alltid lite problematiskt, det finns en uppsjö av verktyg inom allt från enterprise-prissatta analysverktyg till kompletta marketing automation-system, och det är ofta svårt att veta var man skall fokusera, vilket leder till att man inte gör någonting alls. Dela detta med dina nätverkTweet

Kommentera
Vad är Growth Hacking?

Vad är Growth Hacking?

04.03.2015

En term som börjat synas mer och mer i den senaste tidens internetmarknadsföringsbuzz är ordet Growth Hacking. Har du inte hört om det tidigare så kommer du definitivt att höra om det under 2015, och det kan vara lika bra att veta ungefär vad det betyder redan innan alla börjar prata om det. Så här […]

Kommentera
Sökmotoroptimering för nybörjare

Sökmotoroptimering för nybörjare

09.02.2015

Eftersom jag har en del besökare här på sidan som inte ännu är bekant med fenomenet sökmotoroptimering så publiceras här en riktigt ordentlig guide i just sökmotoroptimering. Den är skriven på ett sätt som gör att du som vill veta vad sökmotoroptimering egentligen är skall förstå den. Läs mer här! Dela detta med dina nätverkTweet

Kommentera
Behöver vi en ny typ av dagstidning online?

Behöver vi en ny typ av dagstidning online?

18.09.2014

De vanliga dagstidningarna har problem just nu. De måste skära ner bland journalisterna för att hålla budgeterna. De måste skapa inloggningar och betalmurar för att tjäna pengar på deras webbplatser. Löner, tryck och distribution äter upp all förtjänst, och den onda spiralen är ett faktum. Finns det några lösningar? Dela detta med dina nätverkTweet

Kommentera
Förstör inte din konvertering med Content Marketing

Förstör inte din konvertering med Content Marketing

24.06.2014

Det här är tredje delen i min serie om content marketing. Ifall du kom direkt till detta inlägg så skall du få lite bakgrund; Content marketing betyder olika saker beroende på vem du frågar, men min uppfattning är att man skapar innehåll, som sedan drar trafik, trafik som sedan konvertar till kunder. (Sånt vi gjorde […]

Kommentera
Bra läsning om Content marketing

Bra läsning om Content marketing

I mitt andra inlägg i bloggserien om Content marketing skall jag ta upp några artiklar som är läsvärda, artiklar som ger dig mer  information om, och perspektiv på innehållsmarknadsföring. Tidigare i serien har jag tagit upp ”Vad är Content Marketing”.  Dela detta med dina nätverkTweet

Kommentera
Vad är Content Marketing?

Vad är Content Marketing?

Content marketing i sin enklaste form är att skapa så intressant innehåll i den kanal där din målgrupp finns så att det ger dig mer försäljning och mer inkomst,  mer än vad innehållsmarknadsföringen kostar. Eller så borde det vara i alla fall. Dela detta med dina nätverkTweet

Kommentera
Affiliatesidor med bra content? Case Sport-BH

Affiliatesidor med bra content? Case Sport-BH

22.09.2013

Det är på tapeten att vara transparenta nu inom #svSEO, så då kan jag också vara det, med ett av mitt och Linas projekt. Nämligen Sport-BH-nu. Det är en sida där du söker och jämför sport-Bh’n, för att sedan köpa dem i andra webbutiker. Gillar du affiliate, transparens eller BH’n? Jag tänkte väl det också!Tweet

Kommentera
Datadriven SEO

Datadriven SEO

03.04.2013

Idag skall ni få läsa om ett enligt mig mycket intressant ämne, nämligen datadriven SEO. Att blogginlägget dessutom är ett gästinlägg av Jesper Åström som är expert i området gör ju inte saken värre. Inlägget om datadriven SEO är ett i raden av hans serie på 100 gästinlägg han publicerar. Här kommer inlägget, läs och […]

Kommentera
Jonathan Björkskog internetmarknadsföring


Internetmarknadsföring & SEO

Jag jobbar med SEO och web-tactics på Genero, en digital reklambyrå i Finland. Bloggen handlar mest om internetmarknadsföring, med insikt både från byråvärlden där man jobbar med kunder, men också från jobb med sökmotoroptimering och internetmarknadsföring inom affiliate och direktmarknadsföringsvärlden. När jag inte sökmotoroptimerar så jobbar jag med WordPress eller kitesurfar. Välkommen!